Myfreecopyrightv

ds

iklan lazada

Lazada Malaysia

Selasa, 17 April 2018

Nak mak banyak

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim...


Memasuki bulan 4 ni, dah terasa bahang ramadhan. Sudah terbayang sibuknya nak siapkan juadah, baju dan kalau boleh kuih raya.
Beberapa hari lepas, Kina mengajukan satu soalan yang tak tersangka kat baba dia. " Baba kalau nak mak banyak boleh ke ? "
" Tak tahulah tu kena tanya ibu. " boleh nampak sengihan gatal dan gembira seorang ayah apabila anak mintak mak baru.
" Kalau dapat mak baru, nanti mak baru sibuk layan baba je. Tak layan kamu semua ni. "
Macamlah faham, nanti kalau kena marah lagi. Mesti nak ibu baru, baba baru. Ingat ni mainan ke boleh tukar-tukar.
Ini mesti sebab ibu dah sibuk betul nak menjahit sampai tak terlayan anak-anak. Dulu-dulu, segarang mana pun mak tak terpikir pun nak minta mak baru kat ayah. Bertuahnya anak.

1 ulasan:

Saling sokong menyokong

Teks: dalila Yusof Bismillahirahmanirahim.. Saling sokong menyokong Kehidupan di dunia, sangat memerlukan kita bekerjasama untuk menda...