Myfreecopyrightv

ds

iklan lazada

Lazada Malaysia

Isnin, 8 Januari 2018

Ajaran guru vs ibu

Teks: Dalila Yusof
Bismilahirahmanirahim.......


Sejak ke tadika, Aisyah pun dah jadi macam kakak-kakak. Apa cikgu pesan semua dia ingat. Sob, sob. Cuba kalau ibu pesan langsung tak ingat. Rasanya semua anak macam tu.


  • Beza tangan kanan dan kiri. 

Balik sekolah semalam, bersemangat Aisyah bercerita " Ecah dan pandai beza tangan kiri untuk cuci najis. Tangan kanan untuk makan. "
Rasa berbuih mulut ibu cakap dekat Aisyah, cikgu cakap sekali dah faham. Uh.


  • Kutip kuku
Usai pulang dari sekolah, Ecah menyampaikan pesanan gurunya, " Cikgu suruh kutip kuku nanti sakit perut. "
Ceh cikgu cakap semua ingat, cuba ibu cakap semua lupa. Mungkin la ibu kene bagi nasihat secara berlagu. Yelah cikgu nasihat cuci tangan pun semua berlagu je. Adeh pening gak nak buat lagu nasihat ni.

Sebenarnya, baguslah anak-anak hormati cikgu betul tak. Selagi ajaran tu tak ajar bukan-bukan sudahlah. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ibu..hehatlah.

Teks: Dalila Yusof Bismillahirahmanirahim.. 2 hari yang lepas kepala pusing, nampak semuanya berpusing macam gasing. Mungkin terleb...