Myfreecopyrightv

ds

iklan lazada

Lazada Malaysia

Khamis, 14 September 2017

Rezeki berbudi kepada tanah.

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmnirahim




Rezeki masing-masing tak sama. Ada yang usaha sedikit, dapat banyak. Ada yang usaha separuh nyawa, Allah bg sedikit. Ada hikmah yang tersembunyi di sebaliknya.

Terliur nak makan, seronok kalau dapat tanam durian. Kalaulah pokok durian depan mata macam ni, nikmat sungguh hidup.

Berapa keping nak?


Teks: Dalila Yusof

Bismillahirahmanirahim...

" Berapa keping nak? " soalku sambil keluarkan doh-doh roti canai. 



"Aisyah nak 10 keping. "

Terkejut ibu ambil order anak dara. Nasib kat rumah kalau kat kedai, mau pengsan nak bayar 10 keping. Belum masuk minum lagi. Ni tambah lagi roti  canai 10 keping. Ibu dapat makan sikit je roti canai tadi. Hairan juga ibu makin berisi, anak makin keding. Agaknya lemak ibu ambil kot. ha..ha..


Tapi waktu ni la seronok nak bereksperimentasi dengan resepi di blog dan facebook. Anak-anak mungkin kelaparan, selepas penat meneraburkan rumah menghabiskan makanan dengan gelojoh. Jangan hidang kayu dan batu sudah. Seronokkan, tak banyak songeh makanan pun tak membazir. 


Lagipun tak seronok makan di kedai dengan anak masih kecil. Sudah biasa duduk di rumah buat acara bebas tanpa kongkongan. Kalau kat kedai susah nak kawal, membazir pun satu. Yang geramnya, dah balik rumah lapar semula. Membazir sahaja makanan di kedai tadi, sekarang makan di kedai sangat mahal. Jadi ibu kenalah pandai memasak pandai ataupun tidak. 

Isnin, 11 September 2017

Songket printed Anggrek V2

Teks: dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim..

EXCLUSIVE DESIGN

📌 Material Japanese Cotton Best Quality.
📌 Bidang 45.
✂️ 4 meter/spsg.
✂️ Boleh potong lebih meter.
✂️ Min potong 2 meter.
___________________________________________
Spsg. -->Rm88/SM, Rm93/SS*
Min. 5 psg -->Rm78/SM, Rm83/SS spsg*
Min. 10 psg -->Rm68/SM, Rm73/SS spsg *
*Semua harga termasuk pos.
_________________________________________
Utk order, Sila klik 👇👇👇






















Baju anarkali , baju kembang sepayung

Teks: Dalila Yusof

Bismillahirahmanirahim... 

Assalamualaikum, sudah lama tak bersiaran. Sejak akhir-akhir ni banyak kerja yang tak siap, gara-gara sakit melanda hampir sebulan. Bayangkan sakit mata hampir seminggu, demam yang kejap baik kejap datang semula. Menakutkan sungguh. Harap ada umur panjang untuk menjaga anak-anak. 

Baru-baru ini dapat kain cantik daripada mak sedara. Kain perca yang cantik-cantik bolehlah nak buat baju anak-anak. Tema hari keluarga tempat kerja suami pula, baju

bollywood. Jadi gigihlah "google" baju ala-ala hindustan. Dapatlah jahit sepasang baju, dalam masa tu anak masih demam. Siaplah baju anak dalam masa 2 hari.  

Baju kembang sepayung, dalam hindi baju anarkali.. baju ala2 hindustan...gara2 baju ni gigih belajar nombor dalam hindi: -ek, do, teen, caar, paanc, chah, saat, ath, nau, das. Tutorialnya dalam bahasa hindi, disebabkan lebih kurang je cara dia melakar pola, tapi kita nak tahu apa yang dia bagitahu. Fahamlah sikit-sikit apabila belajar nombor dalam bahasa hindi, siaplah baju walaupun senget benget. 

Yang paling suka tentang baju ni, tutorial baju ni mengajar cara kecilkan baju, jika terbesar,. Rasa nak buat lagi, sebabnya anak nampak comel bila pakai baju ni.  Saya kepilkan sekali tutorialnya, semoga anda semua dapatkan siapkan baju macam ni juga. 






Saling sokong menyokong

Teks: dalila Yusof Bismillahirahmanirahim.. Saling sokong menyokong Kehidupan di dunia, sangat memerlukan kita bekerjasama untuk menda...