Ibu ada tongkat sakti.

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim...


Hari ini kerana asyik bergaduh Cik Ecah dan Cik Kina, ibu mulakan projek kait topi anna dan elsa semula. Mentang-mentang ibu ada tongkat sakti, order sahaja kerja anak-anak ini. Mulanya baru siapkan satu topi, itu yang jadi rebutannya. Jampi serapah ibu, tak macam Upin Ipin, pendek sahaja, "Pim, Pom".  Jampi ibu punyalah berjela, sebab itulah masa yang diambil tu panjang berjela.




Pening juga, tak tahu nak buat mana satu ini. jadi kita pejam mata kait sahajalah topi dulu. Tapi perasan benang kait nona, kadang-kadang kasar, kadang-kadang lembut. Pening nak tambah atau tolak, antara sebab topi ini tak siap-siap lagi. Nampaknya, saya masih tak pakar bab benang nona ni. Perlu buat banyak kali baru faham. 



Idea asal buat topi ini daripada video ini, tapi bahagian topi, saya pakai design sendiri. Ada masa saya kongsikan ya. Saya ambil idea buat rambut daripada video ini. Sebenarnya, ada kisah sedih dalam perkongsiaan paten ini daripada pemilik video ini. Topi ini dibuat khas untuk Si comel Brylee yang meninggal kerana peyakit. Boleh lihat videonya untuk tahu selanjutnya. 



Iklan: 




Promosi menarik ni, jangan lepaska peluang ini.

Beminat  hubungi saya, Dalila Yusof
tel: 019-3229480
email: dalilayusof86@gmail.com

Fb: https://www.facebook.com/dalilayusof

Ulasan