Cara gulung bunga ros kait guna dawai.

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim...


Sebelum ini saya pernah menyiarkan entri tutorial mengait  bunga  ros. Hari ini saya berkongsi pula cara mengulungkan jaluran bunga ros menggunakan dawai kasar. maaf saya kongsikan lambat, kerana sibuk dengan projek membuat mas kahwin menggunakan bunga ros kait. 

Mari kita sambung pada topik perbincangan kita hari ini, apa yang penting dalam proses mengulung jaluran bunga ros ini, kita perlu gunakan jaluran kait yang melengkung ke luar, bukan ke dalam. Penting untuk memastikan bunga ros nampak kembang.



Jadi gunakan jaluran seperti dalam rajah B ya, bahagian yang melengkung ke luar sewaktu proses mengulung. Bunga ros akan nampak cantik dan kembang secara automatik.

Belajar cara mengunnakan pemasaran percuma seperti blog secara meluas melalui ABDR. Apa itu ABDR?


  • Bengkokkan hujung dawai kasar untuk memudahkan proses mengulungkan jaluran ros. 
  • Gunakan hujung jaluran ros yang tidak mempunyai lebihan benang. Letakkan dawai yang dibengkokkan tadi pada hujung jalur rose, dan mulakan mengulung jaluran bersama dawai tadi. 
  • Jahitkan gulungan kecil yang menutupi dawai bengkok tadi.matikan benang.
  • teruskan mengulung sehinggalah hingga akhir gulungan. * Tips: Jangan jahit bunga rose ketika proses mengulung, tapi jahit selepasnya proses mengulung tadi. 



  • Sudah nampak bentuk kelopak bunga ros yang mengembang dan mekar.
  • Jahitkan di sekeling bunga  ros, untuk kukuhkan bunga ros dan tidak mudah terlerai. 
  • Tadaa...dah siap pun..
Kalau tak faham, boleh rujuk dalam video tersebut ya. 
Apabila kita belajar secara online, guru tiada depan mata. memang agak sukar sebenarnya. Jadi kita perlulah lakukan banyak kali samapi faham. Mula-mula, buat dahulu jangan fikir cantik atau tak. Siapkan sahaja, jangan tinggalkan. Ros kait yang pertama akan jadi rujukan kita. Kita akan perasan hasil kait kita makin cantik dan kemas daripada semasa ke semasa. 

Sekian terima kasih, kalau tak faham bagitau ya.


Iklan: 

Iklan: 

hanya beberapa hari sahaja promosi akan tamat, 

Cabaran SOHO
Bekerja sambil melayan kerenah anak-anak tidak semudah yang dibayangkan. Tambahan pula jika anak-anak adalah masih kecil. Beberapa cabaran kecil perlu ditukarkan kepada disiplin kerja yang lebih teratur, hadkan masa bersama keluarga dan juga rakan dan bina imej yang lebih profesional. Kadangkala tetamu yang tidak diundang datang bertandang, jadi perlu pandai menyesuaikan keadaan ini ketika kritikal berdepan perlu menyelesaikan tugas segera dan penting.
baca lagi dalam ebook 101 idea home based bisnes


Iklan: 

Pendaftaran iklan sudah dibuka,
2 tapak kekal
sohodiredtory dan tapak terbaru di sini
http://senaraihomestaymalaysia.blogspot.com/
Yuran iklan: RM150



Berminat untuk tapak pengiklanan di blog jemaah abdr boleh hubungi saya


Jika berminat hubungi saya: 

Email : dalilayusof86@gmail.com

sms / wsapp / : 0193229480

atau fb: https://www.facebook.com/dalilayusof

Ulasan