Cara letak bunga pada cekak.

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, ini projek raya saya untuk anak-anak. Cekak rambut bunga untuk anak, nampak mudah tapi berpeluh juga nak membuatnya. Salah satu sebab saya belajar mengait nak mengait untuk anak perhiasan yang cantik-cantik dan lawa.

Saya nak kongsikan cara saya tampal bunga kait pada cekak. Moga bermanfaat untuk kita semua.

  • Mula-mula, gunting 2 keping felt dalam bentuk bulat yang kecil, sesuai dengan saiz bunga, jangan terlalu besar dan kecil. Jahitkan bunga pada felt bulat yang pertama. 

  • Kemudian, lekatkan bunga yang telah dijahitkan dengan felt tadi pada cekak.

  • Felt yang berbentuk bulat satu lagi ditampal pada felt pertama tadi untuk menyembunyikan kesan jahitan tadi. Untuk hasil lekatan yang kukuh, biarkan gam kering, kemudian bolehlah dipakai dan digayakan ke mana sahaja.

 Sesuai untuk digayakan tak kira usia, daripada kanak-kanak, remaja sehinggalah mak budak ya.
Tempahan boleh hubungi saya, boleh request nak warna apa, tempahan siap paling lambat seminggu.





Email : dalilayusof86@gmail.com
sms / wsapp / : 0193229480

Hanya tinggal berapa hari sahaja promosi akan tamat. Harga sebelum bulan april 3 ebook RM 50 sahaja.  Semuanya tentang ibu bekerja dari rumah. Penulis berpengalaman dalam berniaga secara online dan juga surirumah! 



Ulasan