Kait Bunga Kecil

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim...


Assalamualaikum dan salam sejahtera, saya ingin kongsikan nota untuk mengait bunga untuk ranting yang saya kongsikan nota sebelum ini.  Internet memang banyak perkongsian matlumat, tapi tak semestinya akan memberi jawapan seratus peratus dengan apa yang kita ingini. Kadang-kadang kita perlu memvariasikan idea-idea daripada blogger-blogger kait untuk mendapatkan paten yang kita ingini. Paten kait bunga ini saya ambil daripada blog littlebirdiesecrets, sebenarnya paten ini untuk mengait rama-rama, tapi saya tukar kepada bunga, ilham daripada blogger craftyadalaide.


Bahan-bahan:


Benang nona

Jarum Kait saiz 2.5 mm
Gunting
Jarum jahit.0



1. Kaitkan 4 chain, kemudian sl st pada chain pertama untuk membentuk bulatan.

Senang betul nak masak nasik arab apabila menggunakan pes nasi arab jenama Al Bayt.

2. Kait 4 chain, kait 3 treble stitch dalam bulatan. Ch 3, sl st dalam bulatan. Ulang sekali lagi. 

3. Kait 3 chain, kaitkankan 3 dc dalam bulatan. Kaitkan lagi 3 chain ke dalam bulatan. Ulang sekali lagi.  



Berminat bekerja dari rumah, boleh dapatkan Pakej Mampu Milik  untuk belajar bagaimana menjana pendapatan dari rumah.

Sudah siap, selitkan benang pada bunga untuk mengemaskini hasil kait, Siap boleh jahit terus pada topi. Bergantung pada jumlah cabang yang ada kait, kait bunga dan jahit pada cabang yang dikait. 

Kalau anda, perlukan kereta sewa Hiace dan Inova untuk percutian keluarga boleh lihat di Perkhidmatan kereta sewa MPV Inova dan Hiace. 


Sekian itu sahaja... tak faham sila beritahu. Saya tak garang pun..he..he...


Ulasan