Projek Kait Bulan Ogos 2014

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim...

Sudah lama berangan nak kait pelbagai alas meja, alas sofa dan macam-macam lagi untuk dijadikan perhiasan rumah. Namun, banyak sungguh aral yang melintang, projek kait memang mengambil lama yang panjang berbanding menjahit. Tapi, kedua-duanya tetap memerlukan kesabaran dan ketekunan yang tinggi dalam menghasilkan karya yang cantik. Ditambahkan dengan ketenangan, kasih sayang dan keyakinan tinggi, membezakan produk buatan tangan dengan buatan mesin. Ada nilai kemanusiaan yang tak dapat diganti oleh mesin yang tak berperasaan.


Berminat bekerja dari rumah? Ragu-ragu, untuk menghantar anak ke pengasuh? Klik Akademi Bekerja Dari Rumah. 



Memang pencetus semangat betul, melihat hasil kait blogger bunnymummy ini. Saya sudah mulakan mengait granny square sejak tiga hari lepas, untuk membuat alas sofa dalam masa sebulan . Anggaran untuk dua sofa perlu siapkkan sebanyak 100 keping granny square. Jadi dalam masa sehari perlu siapkan sebanyak 5 keping granny square. Tapi baru siapkan 3 keping granny square sahaja, tak mengapa. Kita fikir boleh mesti boleh. Baru boleh siapkan, biasa memang lambat sikit nak mula awal-awal, sebab masih tak boleh nak hafal paten kait. 


Salam sayang pembaca senyap sekalian, saya akan sentiasa mengemas kini perkembangan projek ini. Tak sabar rasanya nak habiskan projek ini. Biasanya saya buat akan sentiasa tergantung begitu sahaja. Seronok tengok perkembangan projek ini dalam blog. 

Syawal masih belum lagi penghujungnya. Berminat nak dapatkan pes segera nasi arab jenama al-bayt.

No. Tel: 019-3559480
atau pm di FB rasmi saya: dalilayusof





Ulasan