Tutorial baca Istilah dan simbol kait dalam Rusia.

Teks: Dalila Yusof
Bismillahirahmanirahim...

Saya ingin kongsikan di sini, bagaimana membaca simbol dan istilah kait dalam bahasa Rusia. Kalau kita lihat tutorial Rusia, memang semuanya cantik dan menarik, masalahnya apabila dialih bahasa, istilahnya masih sama. Pening nak baca, yang bagusnya kait, simbol kait boleh dikatakan agak sama, walaupun ada sedikit perbezaan dan pemahaman untuk setiapa negara.


Jika kita ingin mendalami tutorial kait daripada luar negara seperti Rusia, Jepun dan lain-lain, kita perlu memahami simbol dan istilah sahaja. Jika sudah faham, memang mudah nak mengikuti tutorial kait

mereka yang sememangnya unik dan cantik. Apa yang saya suka tentang paten daripada Rusia, mereka sangat kreatif menggunakan bunga yang dikait untuk dibuat baju atau topi.

Sebelum ini, saya telah pelajari istilah kait dalam rusia, tapi saya lupa kerana saya tak buat nota. Jadikan saya kongsikan dengan anda terjemahan ini semoga bermanfaat untuk kita semua. Jika anda tahu laman web tutorial kait dalam bahasa Rusia, jangan segan kongsikan dengan saya.



Simbol  
Rusia  
English 

atau

air loop

chain, sc


nakida column without 
single crochet, sc 

полустолбик с одним накидом,
polustolbik one nakida

half double crochet, hdc 

, post with nakida 
double crochet, dc 


2 colum nakida 
Treble crochet, tr

 Column 3 nakida
 
Double treble, dtr 
 -
полустолбик без накида,
polustolbik (conecting column) 
slip stitch, ss 

Sekian untuk hari ini, terima kasih untuk semua.


Iklan: 

Sempena bulan ramadhan ini saya ada menjual pes nasi arab jenama al-bayt. Mudah disediakan kerana turut disediakan rempah khas nasi arab dan beras basmathy. Untuk keterangan lanjut boleh lihat di Pes Nasi Arab Jenama al-bayt


Atau boleh sahaja berdaftar sebagai ejen dropship kami, keterangan lanjut boleh lihat di Kelas Asas mula bisnes 

4 kelas berikut masih dibuka sempena kedatangan ramadhan
-kelas mula bisnes makanan sunnah
-kelas mula bisnes projek raya
-kelas telekung solat borong dan runcit
-kelas mula bisnes produk islami, quran, tajwid, etc


Jika anda berminat menjadi ejen dropship produk kami boleh hubungi saya: 


Facebook: dalilayusof
emel: dalilayusof86@gmail.com
SMS/whatsapp: 019-3559480

rujukan:
 http://gallery.ru/watch?ph=4tc-dGtbA#feature=topscroll
http://olgemini.blogspot.com/2011/09/blog-post_19.html
http://mark-mari.blogspot.ru/2013/02/blog-post_11.html


Ulasan